نهمین نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» در گیلان برگزار می‌شود
نهمين نکوداشت «اسوه هاي صبر و مقاومت» در گيلان برگزار مي‌شود
همزمان با سالروز وفات ام البنین (س)؛

نهمین نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» در گیلان برگزار می‌شود

نهمين نکوداشت «اسوه هاي صبر و مقاومت» همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين(س) برگزار مي شود.
شناسه خبر : 34408 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۲۰

«سميه اقدامي» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان از برگزاری نهمین نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين(س) خبر داد.

دبير اجرايي نهمين نکوداشت اسوه هاي صبر و مقاومت گيلان اظهار کرد: هدف از برگزاري اين سلسله نکوداشت ها، تکريم مادران و همسران شهدا و جانبازان استان گيلان است.

وي  با اشاره به اينکه در اين مراسم از ۴۱ مادر و همسر شهيد و ايثارگر تقدیر می شود ، افزود: بيش از ۲۲ دستگاه فرهنگي و دانشگاهي براي برگزاري اين مراسم با کميته زنان و دفاع مقدس استان گيلان، همکاري مي کنند.

وي تصريح کرد: نکوداشت اسوه هاي صبر و مقاومت يکي از ويژه برنامه هاي ملي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در سال است که با برش استاني برگزار مي شود.

مسئول زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان گيلان اظهار کرد: مادران شهدا صبر، شکيبايي و ايثار فراواني دارند و مانند حضرت ام البنين(س) با گذشت عزيزانشان را تقديم اسلام و ولايت کردند و ما بايد هميشه از آنان الگو بگيريم.

اقدامي تکريم و تقدير از مادران و همسران شهدا و ايثارگران را يکي از مصاديق بارز ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست و بيان کرد: در اين مراسم که ساعت ۱۰ صبح امروز يکشنبه(۲۶ دي) در سالن اجتماعات سردار شهيد حاج قاسم سليماني بانک ملي استان گيلان برگزار مي شود «اسدالله عباسي» استاندار گيلان سخنراني مي کند.

وي همچنين در ادامه از نکوداشت هاي شهرستاني اسوه هاي صبر و مقاومت ۲۶ دي لغايت سوم بهمن خبر داد و گفت: اين مراسم ها همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاري مشاوران امور بانوان فرمانداري ها و رابطين کميته زنان و دفاع مقدس در شهرستان ها برگزار مي شود.

گفتني است، گيلان هشت هزار شهيد دفاع مقدس و ۲۳ شهيد مدافع حرم، ۳۷ زن شهيده و بيش از ۶۰ جانباز زن گيلاني را تقديم انقلاب اسلامي کرده است.